4 Şubat 2008 Pazartesi

YÖRSAN'A AÇIK MEKTUP

Değerli Yörsan Yetkilileri,

Öncelikle belirtmek isteriz ki bugünlere dek ürünlerinizi kalite politikanız çerçevesinde verdiğiniz sözlere de inanarak güvenle tüketiyorduk.

Ancak anayasal hakları olan sendikalaşma haklarını kullanan işçilerinizi bu haklarını kullanmaları sebebiyle işten çıkarmanız, hem iş barışını zedeleyen bir davranış olarak hem de kendi kalite politikanız çerçevesinde ifade ettiğiniz “Yasalardan doğan mecburiyetleri yerine getirmek” ilkenizi nasıl kolaylıkla çiğnediğinizi gösterdiğinden bizi şaşırttı ve üzdü. Doğrusu şimdi hangi kalite ilkelerinizi ne kadar çiğnediğinizden hiç de emin değiliz.

Çok sayıda tecrübeli çalışanınızı kısa süre içerisinde işten çıkartarak, hem işe yeni aldığınız tecrübesiz çalışanların sağlığını hem ürünlerinizin kalitesini hem de biz tüketicilerin sağlığını tehdit etmektesiniz.


Size tüketicileriniz olarak endişelerimizi dile getiren ve bu sorunu iş barışını bozmayacak şekilde çözmenizi isteyen ve çalışma hayatının vazgeçilmez bir unsuru olan işçilerin sendikasının kabul edilmesi talebiyle yüzlerce fax ve e-mail gönderdik.

Ancak Kalite politikanız içerisinde “faaliyetlerimizi müşteri gözüyle değerlendirmek” gibi bir ilkeden bahseden siz sorumlular, tüketicilerinizin bu isteklerini değil yerine getirmek bir cevap bile vermeyi çok gördünüz.

anlaşıldığı kadarıyla Yörsan sessiz işçi istediği kadar sessiz tüketici de istiyor!

Eğer “Yörsan Zihniyeti, Müşteri Memnuniyeti” ise müşterileriniz olarak hiç de memnun değiliz.

Artık Yörsan Yönetimi olarak üç maymunu oynamaktan vazgeçin ve biz tüketicilerinizin seslerine kulak, taleplerine cevap verin;

  • Sendikalaşma talepleri nedeniyle isten çıkartılan tüm isçileri derhal geri alarak sendikalarını tanıyın
  • İşçilerinizin fazla mesailerini tam ve eksiksiz olarak ödeyin
  • İşçilerinizi 15-18 saatlik aşırı fazla mesai yapmaya zorlamayın
  • İşyeriniz de işçilere kötü muameleden vazgeçin
  • Sendikalaşmaya çalıştıkları için tehdit edilen çalışanlardan kurumsal olarak özür dileyin.

    Kalite politikanıza, hem ulusal iş hukuku yasalarına, hem de uluslar arası anlaşmalara uygun davranmayı reddetmeye devam ederseniz biz de hem ürünlerinizi tüketmeyeceğimizi, hem de yerel ve küresel düzeyde bu ihlallerinizi kamuoyuna duyuracağımızı üzülerek bildiririz.

    Cevabınız

    adil.tuketim.inisiyatifi@gmail.com dan size protesto mektubu gönderen ve boykota katilan tüketicilere

    http://adiltuketim.blogspot.com/ adresinden de kamuoyuna duyurulacaktır.

    Saygılarımızla
    Adil Tüketim İnisiyatifi

Hiç yorum yok: